dinsdag 1 februari 2011

Grip Op de Zaak


Mijn laatste notitie is alweer van ruim 2 maanden geleden.
Nu is het niet zo dat er in die periode niets gebeurd is, integendeel zelfs. Het probleem is dat dit volgens mij niet bepaald zaken zijn die jou als lezer zullen interesseren.
Zeg nou zelf, als je alleen leest waar en met wie ik overal gesprekken heb gehad in die periode, is dat nou prettig leesvoer?
Van de andere kant heb je wel gelijk dat ik daar dan wel een melding van had moeten maken.

Toch iets dat zeker het vermelden waard is.

Alweer enige tijd terug, om precies te zijn augustus 2010, heb ik een workshop gevolgd bij het UWV over veranderkunde.
Deze workshop werd gepresenteerd door Patrick van Burgel op dat moment ook zoekende naar een nieuwe uitdaging.
Patrick heeft een boek geschreven en ik heb dat in de afgelopen maand gelezen.
Het boek heet “Grip op de zaak” en is voor managers die te maken hebben met ICT veranderingen.

Nu ben ik geen manager, maar ik heb het boek met plezier gelezen. Geen moeilijke vaktermen en schema’s maar duidelijke, begrijpelijke taal.
Of zoals vermeld in het persbericht, waar ik het volledig mee eens ben.
“Er zijn 5 essentiële onderdelen, die allen een plaats moeten hebben bij ICT-veranderingen: mensen, bedrijfsprocessen, data, applicaties en ICT-infrastructuur. Vaak zijn verschillende onderdelen onderbelicht, worden ze geheel vergeten of worden de 5 essentiële onderdelen niet goed aan elkaar verbonden. Juist hier ligt een rol voor de manager.
 Dit inzicht is niet nieuw, maar wordt nu voor het eerst op een eenvoudige manier uitgelegd, zodat elke manager hier direct mee aan de slag kan. Geen moeilijke termen en ingewikkelde modellen. Wanneer managers de 5 hoekstenen herkennen en de samenhang zien, zullen zij de ICT-verandering positief kunnen beïnvloeden.”
Ik zou willen toevoegen, het is voor iedereen die met veranderingen binnen ICT te maken heeft.
Ga voor meer informatie naar: http://www.vanburgel.com/persbericht/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten