Een Business Intelligence functie verwerven, om data uit verschillende systemen naar benodigde informatie te transformeren, analyseren en te presenteren zodat de (interne) klant over de juiste informatie beschikt om feitelijke beslissingen te kunnen nemen.
Binnen een organisatie met een open, informele sfeer en ruimte voor initiatief kom ik het beste tot mijn recht. Het is mijn ambitie een waardevolle bijdrage te leveren aan het continue verbeteren van de informatievoorziening voor de business en daarmee aan de prestaties van de organisatie.
Ik vind het essentieel, de samenwerking met de business op te zoeken, processen beter te begrijpen en daarmee een betere informatievoorziening te leveren.
Ik lever graag mijn bijdrage aan het tot stand komen/uitbreiden van data gedreven beslissingen.
Het centraal stellen van de klant is voor mij vanzelfsprekend en ook “event-driven” aspecten van marketing hebben mijn interesse.
Hoe zie ik Business Intelligence?
Los van alle tools die gebruikt worden blijft volgens mij de essentie voor BI het op gerichte wijze verzamelen, registreren en analyseren van gegevens en de daaruit resulterende informatie en kennis toe passen in besluitvormingsprocessen met als doel de prestaties van de organisatie te verbeteren.
De acties die worden ondernomen leiden weer tot nieuwe gegevens, analyses en toepassingen.
Het is daarmee een zich steeds herhalend proces zoals in de figuur is weergegeven, “De BI-Cyclus”.