woensdag 29 september 2010

Excel applicaties

Het is vandaag woensdag en toch heb ik het gevoel al een hele week achter de rug te hebben.
De activiteiten golven heen en weer en dat is wel druk maar geeft ook weer energie.
In de afgelopen dagen heb ik naast de activiteiten voor solliciteren geprobeerd een aantal Excel applicaties te maken voor het outplacementbureau.
 Ik mag nog even gebruik maken van hun diensten en dan kom je in de praktijk een paar dingen tegen waarvan je denkt dat het beter kan, iets dat je vaker ziet als je als buitenstaander fris ernaar kunt kijken.

En of het inderdaad beter kan is nou juist wat ik morgen ga bespreken met een Lead Manager van het bureau. Eigenlijk een vreemde combinatie vind ik zelf. Als werkeloze een werkbespreking gaan houden!


Ik heb uit de eerste peilingen van beide prototypen al begrepen dat het een verbetering is maar morgen is, laat ik zeggen, de definitieve overtuiging om het te gaan gebruiken.
Voor mij is het genoeg voldoening als ik weet dat dit straks toegepast wordt door coaches en door kandidaten.


Nou is dat geen direct zoeken naar een baan iets waarvoor ik eigenlijk iedere week bij het bureau ben, het is wel een heel mooie afleiding ervan en geeft een gevoel dat je jezelf nuttig maakt.
Het houdt je scherp en geloof het of niet, ik vond het leuk om tussendoor op te pakken.

Je praat over processen en zoekt een manier om die te verbeteren door toepassing van enkele hulpmiddelen in dit geval kleine Excel applicaties, presentaties en instructievideo’s. Daarbij denk ik dan ook meteen aan de informatie mogelijkheden die daarmee kunnen ontstaan.

De andere activiteiten van deze week, komen later.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten