zaterdag 2 oktober 2010

Social Media

Iedereen heeft het erover en je kunt echt niet meer zonder.
LinkedIn, Twitter, Facebook en hoe alle anderen ook mogen heten.
Nu kan ik in deze weblog heel gemakkelijk naar allerlei sites en uitspraken verwijzen die op het “Wereld Wijde Web” geplaatst zijn, echter is dat niet de bedoeling van mijn weblog.

Ik wil laten zien wat ik doe op weg naar een nieuwe “Droombaan”.
Waarom dan niet vertellen over een paar ervaringen welke ik afgelopen week heb opgedaan hiermee!.
Ik heb de afgelopen week een bericht geplaatst op Twitter

Wat schetst mijn verbazing dat ik een dag later een mail-bericht krijg via LinkedIn met de volgende aanhef.

Ik moet nog kijken of erna toe kan gaan maar als je informatie wilt check hun website http://www.microstrategy.nl/
Bovendien ontving van dezelfde afzender ook nog een tip over een geplaatste vacature op Twitter.

Onverwacht maar daarom zeker niet minder prettig ontving ik mailbericht deze week.

Geheel per toeval kwam ik terecht bij http://gerardbemelmans.blogspot.com en zag een voor mij bijzondere manier van het zoeken naar een baan.
Niet alleen dat ik het als een mooi bericht zie, is de inhoud van het bericht nog veel mooier.
Een bepaalde overlap van interesse voor een bepaalde software maar dan wel van de zijde van iemand die zoekt naar mensen en ik die zoek naar bedrijven.
Volgende week gaan we er vrijblijvend over praten.

Ja, als ik er zelf zo naar terugkijk en afzet tegen alle verhalen over "social media" en je vraagt “wekt het wel”, dan zal ik zeggen dat het zeker mogelijk is.

Ik in de afgelopen tijd veel bijgeleerd over LinkedIn, via Bas Westland en Aaltje Vincent en de komende week ga ik daar nog iets aan toevoegen.

Aanstaande dinsdag is er namelijk een webinar over Social Media bij Eduvsion.
Social media Webinar dinsdag 5 oktober Eduvision via @AddThis

Weliswaar meer gericht op de ondernemer maar dat is geen probleem. Het kan helemaal geen kwaad om te leren hoe werkgevers denken en het medium gebruiken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten