zondag 17 oktober 2010

2 weken vol afwisseling


Laat ik beginnen met mij te verontschuldigen dat de vorige blog alweer ruim 2 weken geleden is. Het is nog steeds mijn bedoeling om minimaal 1 keer per week iets te schrijven.
Nou ja, dan maar iets meer in dit stuk over wat er de afgelopen twee weken gebeurd is. Een periode  waarin in ieder geval genoeg afwisseling was.

Ik vind webinars een schitterend medium om snel en gemakkelijk een stukje informatie op te pakken over een specifiek onderwerp en heb dat de afgelopen weken dan ook gedaan. Social Media algemeen en daarnaast LinkedIn van de schrijver (Jan Vermeiren) van het boek “Hoe LinkedIn nou echt te gebruiken”. Deze webinar werd via het UWV aangeboden.
En als we over dit onderwerp spreken, je kunt Jan via Twitter volgen.


Nu we het toch over UWV hebben.

Er werd een middag georganiseerd waarin korte workshops en adviezen gegeven werden. Normaal hebben we alleen via een Website en mail contact met elkaar en nu kon dat gelukkig eens op een andere manier.
Leuk en ook goed om enkele mensen weer even te spreken.


Qlikview is al eerder ter sprake gekomen in mijn weblog en daarom ben ik naar een seminar gegaan met als onderwerp “Analyseren met Qlikview”, dat werd georganiseerd door Unit4 in Sliedrecht.

Bij die gelegenheid ook kennis gemaakt met de persoon die me via de weblog had benaderd.
Gesproken over mogelijkheden van werk maar zeker ook over mogelijkheden voor gebruik/toepassing van deze software op het gebied van Business Intelligence.

In een vorige weblog schreef ik over het symposium van Microstrategy in Amsterdam.
Ik ben daar de afgelopen week naar toe gegaan en heb daar geen seconde spijt van. Voor mij is het een pakket dat ik zeker, net als Qlikview, nader wil bekijken. De installatie ervan is op een haar na al geregeld. De toepassingen met IPhone/IPad waren zeker interessant.

Tussendoor nog met een 5-tal bureaus gesproken over specifieke mogelijkheden die allemaal aan het borrelen zijn op dit moment en waaruit de komende week in ieder geval 1 gesprek komt.


Het leukste was toch weer de benadering via deze weblog door iemand van VLC in Amsterdam. Afgelopen vrijdag kennis gemaakt en daaruit blijkt, jammer genoeg, dat het niet gaat passen voor mij. Als je naar de foto kijkt begrijp je wellicht dat ik het wel zag zitten.  Ja precies, in het midden…

 
Ik vind hun kijk op Informatie Management interessant en als ook jij nieuwsgierig bent geworden, ga dan eens kijken 
bij VLC.


Momenteel ben ik aan het kijken wat het Career Event in Utrecht op 28 en 29 oktober voor mij kan betekenen en ook wat ik kan betekenen voor enkele organisaties die zich daar zullen presenteren. Daarover meer in een volgende weblog.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten